2011

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?: opererades, bodde i kollektiv, började plugga på fotoskolan.
sahlgrenska, i mars.
2. Höll du några av dina nyårslöften?: minskade betydligt på cigaretterna och började träna regelbundet.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?: ja, flera stycken!
4. Dog någon som stod dig nära?: -
5. Vilka platser besökte du?: stockholm, malmö, strömstad, köpenhamn, tjörn, tidaholm, lysekil och massa andra ställen.
Filmvisning på bio Grand i Stockholm.
Skogspromenad i Tidaholm.
6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?: ett eget hem tillsammans med adam. samt lite bättre självkänsla.
7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?: 14 februari - när adam gjorde slut med mig under våran alla hjärtans dag middag. inte så kul. 1 mars - jag lades in på sjukhuset för att genomgå en operation som förändrade mitt liv på många vis.
8. Vad var din största framgång 2011: kom in på fotoskolan. började jobba som redaktör för en sajt på yahoo.
9. Största misstaget?: -
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?: dunderförkyld två gånger, inflammation i knäet och magkatarr.
11. Bästa köpet: ny dator, glasögon, god mat och en papperskorg till toaletten i kollektivet.
gamla glasögon (överst) byttes ut mot två nya par.
12. Vad spenderade du mest pengar på?: hyra, mat, utrustning till utbildningen (dator).
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?: jag kom in på fotoskolan. jag och adam löste vår kris och fick det tusen gånger bättre än innan. målade och grejade som sjutton och gjorde det fint i lägenheten.
när jag vaknade upp efter operationen, såg min familj och kände att allt hade gått bra. tillökning i familjen i form av en liten hundvalp. när jag hittade dom vackraste röda rosorna jag sett utanför min dörr när jag kom hem från en hemsk dag på jobbet tidigt i år. vara på landet i somras. åka och hälsa på emmeli i tidaholm. på julaftonskvällen hemma hos familjen när adam plötsligt dök upp i vintermörkret och hade åkt från stan för att vara med oss.
2 oktober, första gången vi åkte och hälsade på olle. han och hans alla syskon var det sötaste jag sett.
världens största och frodigaste rosor.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?: -
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?: jag vet inte.
16. Vad önskar du att du gjort mer?: köpte fina presenter till dom jag älskar. åkte och hälsade på joline i paris. tog en spontan restresa till värmen när allt blev för mycket här hemma. berättade för mina bästa vänner hur mycket dom betyder.
fina emelie under vår minisemester i stockholm i maj.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?: klagade och ältade.
18. Hur tillbringar du julen?: tillsammans med familjen i öjersjö. spela spel. äta mat. sova ut.
tjejerna i familjen hultqvist.
19. Blev du kär i år?: jag var kär när året började, och är det fortfarande.
20. Favoritprogram på TV?: masterchef usa och bron på svt.
21. Bästa boken du läste i år?: för första året någonsin så vet jag inte vad jag ska svara på det. har inte haft sådan tur med mitt val av böcker det senaste så alla tips om vad som är värt att läsa välkomnas varmt. eller jo! en bok jag verkligen gillade var radhusdisco av morgan larsson.
22. Största musikaliska upptäckten?: beach house kanske.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?: en fågelbur.
25. Något du önskade dig men inte fick?: ingenting jag kommer på nu.
26. Vad gjorde du på din födelsedag?: hade sovmorgon tillsammans med adam, åt nybakad eko-bröd och drack juice. köpte en ny dator på stan. åt sushi i hagaparken tillsammans med massa bra människor och avslutade dagen med restaurangbesök tillsammans med familjen. med andra ord åt jag mig igenom min födelsedag :)
jag i randig födelsedagsklänning och solhatt på födelsedagen, 11 maj.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?: ja, men det är ingen idé att tänka på nu.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?: bekväm, lugg, ganska enkel, streetpophipster, svag för mönstrade byxor och med ett inslag av modebloggare. haha.
29. Vad fick dig att må bra?: att umgås med familj och vänner. och att vara på landet i somras.
30. Vilken kändis var du mest sugen på?:
31. Vem saknade du?: alla vänner som inte längre bor i sverige/göteborg.
jenny, även kallad min bästa vän. (bilden är lånad från hennes blogg)
32. De bästa nya människorna du träffade?: fick en hel drös med nya fantastiska klasskamrater!

No comments: