X

Vad köper man i julklapp till människor man älskar?

2 comments:

anna said...

Något personligt med tanke bakom. Pris spelar ingen roll, tror man det är man dum i huvudet och förtjänar inte att få existera. Hellre en begagnad LP med personens favoritband för tjugo spänn än en svindyr tröja som man själv tycker är jättesnygg. Köp en t-shirt och måla någon fin bild och ett citat den tycker om, pyssla ihop något smycke, gör vad som helst, bara det inte känns framkrystat. Det är definitivt det som folk uppskattar mest.

a diary full of love letters said...

well. jag ska ge min pojkvän 69 bilder med text bakom varje (från tiden vi var ifrån varandra nu i höstas, tog en bild varje dag å skrev "dagbok"). seeen en grå-svart jeansskjorta. och en ipad. så det är lite av varje.
personligt, fåfängt å egentligen lite för dyrt.

ha. det är nästan som att jag skäms för det där med ipad. dyrt har blivit fult, visst har det?

till pojkvännens mamma ska jag ge ett inramat foto av henne själv som jag tycker är väldigt vackert.

till en annan vän ska jag ge bilder på henne och hennes pojkvän som är tagna på dem redan innan de blev ihop (jag å min pojkvän "pusslade ihop" dem). å eftersom jag alltid knäpper kort i sammanhang där man är fler än två så tänkte jag att det passar bra. folk gillar bilder på sig själva tror jag. det är lite smickrande. och kanon-bra för annars försvinner ju en liten del av ens liv kanske. alltså. bildligt.

så ja. det var det, det. du som också fotar mycket har säkert jättebra minnen att ge bort till folk som börjat glömma.

ta hand om dig!