Egypten

Som jag skrivit om tidigare så håller vi på med en reportageuppgift i skolan just nu. Att arbeta som bildjournalist känns som en dröm, men det är en del inom foto som jag knappt har någon erfarenhet ifrån. Det är spännande men svårt och det känns som att jag måste överge mitt bildspråk ganska mycket för att lyckas med detta. Det är dock någonting jag ser som en bra grej, känns som det var dags för längesen att ge sig ut och testa någonting nytt med kameran. Har sökt massor av inspiration på internet och under skodagen fått handledning av en mycket engagerad fotograf som heter Torbjörn Larsson. Svårt med handledning när man ännu inte har något material att visa upp. Rotade runt i gamla hårddiskar och fann mina gamla Egypten-bilder. Det slog mig att detta fotoprojekt är kanske det mest reportage:iga jag gjort. 2006 eller 2007 tog jag dessa bilder, det är ett tag sedan nu. Tyvärr hittade jag bara dom redigerade bilderna, ska ta mig tid att rota upp raw-filerna någon dag. Kanske finns det ett och annat guldkorn?












2 comments:

inte nu kanske sen said...

Minns när du postade de här på bilddagboken (?) och att jag tyckte de var helt magiska. Tycker det nu med! Fastän ditt bildspråk ändrats/utvecklats ser man fortfarande att det är du som fotat. Och de är definitivt lite annorlunda reportagebilder, men bara på ett bra vis!

matilda said...

fjärde bilden från slutet med det stora ansiktet på mannen och människorna, to die for!
skulle vilja ha den som 1x1 m på min vägg!