Raquel

Idag fotograferade jag min första skoluppgift. Den gick ut på att med hjälp av en engångskamera med 27 exponeringar ta en bildserie på just precis 27 exponeringar, inte en enda bild fick därför gå förlorad. Bildserien skulle ha ett tema med en början och ett tydligt slut, och som betraktare skulle man utan några förkunskaper förstå historien som berättades med bilderna. Roligt, eller hur? Men svårt. Och speciellt svårt med tanke på att vi fick uppgiften igår innan vi gick hem och engångskameran skulle vara inlämnad absolut senast klockan 15 på ett speciellt labb idag. Funderade fram och tillbaka, fram och tillbaka för att tillsist bestämma mig för en ganska tidskrävande idé som kunde floppa totalt och bli hur kass som helst eller bli riktigt skön och rolig att titta på. Ska bli spännande att se min film. Tejpade kameran ganska rejält då jag fick för mig att den glappade. Hehe.

Dessa bilder kommer också från idag och är på sätt och vis en liten del av bildserien men ändå inte. Kommer från min digitala Canon-kompis som också fick närvara idag och föreställer min vän och modell Raquel.



4 comments:

malinlisahermansson said...

åh vad fint att det kommer komma fler bildserier nu!

Josefine Laul said...

Du tar så fina bilder! Vad heter din utbildning och vart går du?:)

hanna said...

asåååå ååååå fint.

evelina hultqvist said...

tack! min utbildning heter yrkesfotograf och är en 2årig utbildning på lindholmens fotoskola.