Tips!

Hejsan fotofolket.

Det här inlägget riktar sig främst till er som sysslar med foto. Jag vill ha tips gällande bröllopsfoto. Allt är välkommet, men framförallt tips om utrustning.
Gärna enkel/lätt utrustning att hyra och ta med för en överkomlig summa. Vad rekomenderar ni? Vad kan man behöva?

Som jag tidigare skrivit om så är det snart dags för bröllopssäsong och jag vill självklart att det ska bli så bra som möjligt på brudparens stora dag.

Tipsatipsatipsa!
Tack på förhand.
/*bröllopsfixerad tjej*

1 comment:

Sandra Lundquist said...

Jag har kört en hel del bröllop och jag har alltid med mig 50/1.4, en normalzoom och ett tele. det fasta använder jag när jag tar porträtten på brudparen och i kyrkan brukar jag ha ett tele på, för ibland kan det vara svårt att komma nära.

När jag plåtar t.ex utanför kyrkan och mingelbilder blir det normalzoomen. jag har alltid med en extern blixt samt en reflexskärm. Ibland har jag även haft med studioblixtar och riggat upp om brudparet önskat det, fast det är ju inte så smidigt och mycket grejer att bära på. Sen har jag alltid med ett extra kamerahus och massa extrabatterier samt minneskort, kortläsare, laptop och extern hårddisk.

Med din underbara bildstil tror jag inte det blir svårt att få till klockrena bilder. Bröllop är alltid nervöst, för man får ju inte en extra chans. Men kör på magkänsla så går det nog galant. Jag har bara varit med om supertrevliga brudpar som blir överlyckliga över bilderna Hoppas det blir likadant för dig. Keep up the good work /Sandra