tankar

tanken på att ligga med någon ny person äcklar mig så mycket. jag vet att man inte är tvungen, och jag hoppas jag kommer vara förnutig nog att låta bli tills jag träffar någon som jag verkligen tycker om.
men i ett sånt här läge blir just den tanken oundviklig. närhetsgrejen och vad fan man ska göra nu (ålderskris) är ju ganska uppenbara. orkar och vill inte gå igenom hela lära-känna varandra processen på nytt. hej, här är jag och så här ser jag ut naken. hur mår du? helvete. fan. hjälp. vakna upp bakfull, bajsenödig och svettig med trosor som är klibbiga känns inte så lockande.

kommer inte ihåg hur jag tänkte kring det här när jag träffade honom. antagligen tänkte jag inte på det alls eftersom allt kändes så rätt och naturligt. jag älskade det. jag var trygg. jag var så kär. och jag undrar, kommer det att kunna bli så igen? kommer det att kunna kännas så igen? med någon annan alltså.


varför var du inte rätt?
varför?

9 comments:

ina said...

du har mina tankar, precis. andra killars kroppar än fd pojken äcklar mig. fy. och jag undrar kommer jag att kunna älska igen? hjälp

evelina hultqvist said...

man kommer kunna älska igen. man kommer få ett bra liv. jag tror och hoppas det i alla fall.

Anonymous said...

det här är det enda rätta & känslan skall kännas mycket för att sedan långsamt försvinna.

hade man inte känt hade ju tiden man haft mer personen varit löjligt onödig.

härda ut.

ina said...

håller med. orkar inte heller med hela den där lära känna grejen igen med någon ny. saknar den sjävlklara tryggheten så jävla mkt.

Animalia said...

i know the feeling. www.bitchromance.blogspot.com

Anonymous said...

jaa. jag var ihop med en kille i tre år, och när det tog slut trodde jag att jag aldrig skulle träffa nån igen. klassikern lixom. "hur ska jag kunna älska igen?!?" det gick bra. jag är kär. i en ny. det är alltså möjligt. skulle bara säga det, även om det kanske inte hjälper så mycket just nu.

Madde said...

RIGHT ON SPOT !!!!!!
tänker exakt likadant....

Cajsa said...

Så skönt när du skriver om dig och Joel. Att någon annan har känt likadant. Och tyvärr består frågan för mig nu fastän det var snart 2 år sedan vi gjorde slut. Det finns fortfarande så mycket kärlek, men något gör att vi inte är rätt. Varför? Jag vet fortfarande inte. Men det är väldigt skönt att vara ihop med sig själv efter ett tag...

Cajsa said...
This comment has been removed by the author.