DANMARK

Här kommer en liten bilduppdatering från min lilla familjesemester i Danmark. Det var min bästa resa på länge, inte ett enda bråk eller tjafs utan bara massor av skratt och roliga saker. Dessutom fick jag träffa en ny person, Preben. En av dom mest spännande personer jag mött tror jag, han är fotograf och bjöd in oss till sitt hus, ett ställe som inget annat, så fantastiskt vackert och konstigt och äkta och läskigt och skojigt och spexigt och på riktigt.
Här kommer några:

TISDAG

Regn så fort vi var framma i Danmark, och så höll det på till och från hela resan. Vi åkte förbi Aalborg där vi bestämde oss för nåt så otippat som zoo. Jag blev ett barn på nytt och ville återuppleva giraffer som slickade Emmeli i ansiktet och apor som gjorde galna saker. Tyvärr var inte regn någon höjdare varken för oss eller djuren, men ett fint besök var det i alla fall.

Om jag hade varit ett djur så hade jag lätt varit ett sjölejon.

Något av det sötaste jag sett tror jag.

Tänka sig att en blå slang kan vara så kul.

Jag blev alldeles till mig när vi kom till flamingosarna, inte nog med att jag älskar fåglar och deras kroppar är helt galna, dom är ju dessutom ROSA-LAX i färgen och det är äkta kärlek för mig.

Färgglada fiskar är alltid ett tacksamt motiv.

I love Danmark.

Emmeli är emo på motellet.

Jag sexar upp mig på motellet.

ONSDAG

Jag och en platt kompis.

Det första man ser när man kommer in i Prebens hus är denna tavlan.

I köket växte klätterväxterna både inne och ute, så sjukt fint!

Dags för fika och fotografering, hela hans hus består av rolig och fantastisk rekvisita och galna kläder.


När vi gick ut i Prebens trädgård fick jag en sjuk natur-blomster-trädgårdsupplevelse. Överallt växte det färgglada blommor eller konstiga växter, det fanns små hus och gångar med klockor och masker hängande över hela dess väggar. Klätterväxter, stolar, stora träd, dockor, speglar. U name it. Dessutom var det som att den aldrig tog slut, när man trodde man kommit till sista delen av tomten så gick där ytterligare någon liten gång till en ännu galnare och vackrare liten glänta. Så fint.




Galen trädgård, där fanns verkligen allt.

Emmeli i väntan.

Jag hittade min favoritpryl i form av ett förstorningsglas, efter att Maggan och Preben hade fotograferat klart fick snodde jag henne för lite roliga bilder.


Åkte på lite roadtrip och letade loppis.

Jag och Emmeli laddade med Danska sånger på motellet innan middag hos Preben!

Jag kunde inte gå genom prebens trädgård utan att fota minst en blomma, en växt eller någon slags staty eller prydnadsgrej. Galet fint.

Presenter i form av växter och plantor.

Preben hade en kompis på väggen ovenför sängen, jag tyckte han såg lite låg och sliten ut. Trött i huvudet liksom.

Preben ville ha hattfest, och så blev det också. Jag tyckte min var finast.

Jag spöade skiten ur alla på biljard. Nästan i alla fall.

TORSDAG

Regn mest hela tiden i Danmark, men det gjorde ingenting för vi hade stora paraplyer allihopa. Det var lite sorgligt att säga hejdå till ett land som jag gillar så mycket, men å andra sidan tar det ju inte lång tid om man vill hälsa på snart igen.

4 comments:

pinsamt tyst. said...

åh vad mycket fantastiska bilder, du är så himla himla duktig!

Anonymous said...

så enormt fint. du fångar ögonblick mycket bra på bild,

ponelli said...

Det är otroligt fina bilder. Älskar lite gamla och slarviga trädgårdar. Mycket mystik och skräck, att man nästan ryser till i kroppen. puss

Anonymous said...

dina bilder är så vackra att jag nästan blir arg.