dagens fråga

fick den här klänningen från en snubbe på tradera idag. skum kille på alla sätt. hade inte bara uppe en auktion med den här klänningen, utan flera och när jag fick den låg den i en helg obruten förpackning.
i vilket fall som helst så misstänker jag något mysko i stil med piratkopia. klänningen är ju asfin, det är inte det. och den är ju inte av nåt speciellt märke så det är mest av nyfikenhet jag undrar. är det någon annan som har den och har lust att länka till/skicka en bild på sin? min färgskala är nämligen inte alls lika vit i det "vita", utan mycket mer biege och där jag tycker att klänningen ser lilablommig ut är mina blommor absolut rosa. sedan vet jag ju hur photoshop fungerar, och vad det kan göra med en bild. men h&m borde väl ändå inte förändra färgskalor på sina kläder på webben?

tacksam för svar!
/förvirrad tjej


5 comments:

Anna Ileby said...

Jag har sett den live i butik och tyckte nog den va lite mer åt det beiga hållet. Jag köpte en bikini på HM nyss i butik, en prickig och prickarna va ljusroa men på bilden på nätet ser de absolut vita ut! Så det är nog HM som spökar! Fin klänning för övrigt, drog i den länge själv!

evelina hultqvist said...

hatälskar photoshop efter detta. haha.

Hannah said...

Jag har den klännningen och den är beige och inte vit. Fattar inte hur H&M får den så annorlunda på bild om man jämför med irl. För beige är det fulaste jag vet i hela livet typ. Tur att den är täckt med blommor annars hade jag haft ett problem :)

evelina hultqvist said...

är sjukt besviken. synd att jag köpte den på tradera och inte beställde hem från h&m. nu kan man inte klaga liksom. haha. men ändå, inte okej med så olika färger på webben och i verkligheten.

vad kostade den i butik btw?

Hannah said...

Jag beställde min via webben och har för mig att jag pröjsade 149:-

Yeah jag var med besviken när jag fick den men nu är jag alldels kär i den. den växer liksom på en :)
hoppas din gör det med :)