Höst 2011

Den är här nu, hösten. Och helt ärligt så gör det mig inget att sommaren är ett år bort. Längtar inte efter en lång, kall vinter men däremot röda löv, härliga höstpromenader, frisk luft och att få bädda ner sig i soffan medan mörkret faller utanför.

I min lilla etta kommer jag vakna av vindar som blandas med motorvägsbruset utanför. Kanske en gul höstsol letar sig in genom persiennerna och målar mönster över väggarna. Golvet kommer vara kallt när jag kliver ur sängen och grannen kommer förmodligen uppskatta att jag drar flera lager kläder på mig och inte går runt naken. Jag kommer dricka té, tända ljus och använda sönder mina rutiga tofflor. Jag kommer spendera mer tid i sängen, både ensam och med någon annan och förmodligen kommer jag att bli en lyckligare människa snart.

Lite så här såg höst 2011 ut:

Var och hälsade på Emmeli i Tidaholm.

Tog en roadtrip.

Åt många mysiga och goda middagar i föräldrahemmet.

Klädde mig tydligen lite som en mormon.

Tog en hel del gråa promenader.

Ordnade en överraskningsfest.

Var ute och nattfotade.

Hämtade hem den lille.

Missbrukade värmeljus.

Och pappa tog ett kort på mig och Emmeli när vi var väldigt olika.

No comments: