30 frågor för tidsfördrivets skull

Det känns som en perfekt start på en lördag är att ta itu med en sån där tidsfördrivande, rolig lista. Som förvisso kanske bara är rolig för mig, men det duger. Jag skulle egentligen varit på SATS nu och bodycombat:at, men träningsvärken från föregående träningspass slog ner som en bomb under natten så jag får köra något lite lugnare senare idag istället. Bra deal med mig själv tror jag.

1. Var är din mobiltelefon? Bredvid mig på köksbordet.

2. Var är din andra hälft? Han ligger i sängen och sover som en klubbad säl. Kom hem halv åtta i morse efter en våt natt.

3. Ditt hår? Nyvaket ruffs.

4. Ditt humör? Inte på topp men helt okej, trött i kroppen och stel i fingrarna. Kanske efter en iskall promenad genom halva stan igår kväll. Tror det kommer bli en bra dag så snart jag slutar tänka och fundera. Haha.

5. Din dagsplan? Gå ner på stan, lämna tillbaka en tröja jag impulsköpte igår. Träna och kanske ta mig tid att duscha och basta på gymmet. Ensamtid är ju bara så underbart. Senare ikväll ska jag hem till ett par vänner och vara snygg.

6. Det bästa du vet? Att styra upp en sjukt god middag tillsammans med hela familjen hemma hos mamma och pappa. Äta och dricka vin länge, spela något roligt spel och bara få njuta av att man har det så bra.

7. Din dröm i natt? Jag vet att jag drömde, men nu minns jag ingenting.

8. Ditt livsmål? Att ha en fin liten familj som jag kan försörja med hjälp av mitt fotograferande som drar in massor av pengar då jag tänkte ha ett genombrott som kanske gör att jag i framtiden kan arbeta ganska fritt med mina egna fotoprojekt. Samt ut och resa i världen med min fina lilla familj.

9. Rummet du är i? Köket.

10. Din hobby? Foto, träning, kläder.

11. Din skräck? Att förlora människor jag bryr mig om och älskar.

12. Var vill du vara om sex år? Bo i en lägenhet som är mitt riktiga hem, ha en liten skruttunge (eller inte så liten, får gärna vara några år). Ha en stabil ekonomi och roliga fotojobb.

13. Var var du igår kväll? På en grekisk restaurang med mamma, pappa, morbror, moster, kusin och arbetskamrater till min morbror. mycket trevligt!

14. Vad är du inte? Ond.

15. En sak du önskar dig? Nya joggingskor.

16. Var växte du upp? I Partille.

17. Det senaste du gjorde? Åt mina frukostflingor, drack kaffe och pratade med Adams lillebror.

18. Dina kläder? En röd morgonrock och strumpor. Hehe.

19. Din tv? Är egentligen Adams tv och den är gigantisk.

20. Ditt/dina husdjur? Är gudföräldrar till svärföräldrarnas hund Olle, men har inget eget husdjur.

21. Din dator? MacBook Pro så klart.

22. Din bästa ägodel? Det är faktiskt datorn. Och kameran. Och lite andra bra grejer.

23. Saknar någon? Inte direkt.

24. Din bil? Har ingen bil, har inte ens körkort.

25. Något du inte har på dig? Just nu eller generellt? Generellt är det nog...foppatofflor. Men man ska aldrig säga aldrig.

26. Favoritaffär? Hemköp.

27. Din sommar? Tänkte hänga på landet så mycket som möjligt.

28. Älskar någon? Självklart.

29. Favoritfärg? Orange, turkos.

30. När skrattade du senast? Igår, på restaurangen.

31. När grät du senast? Här om veckan när jag berättade för Adam om en vän jag trodde att jag förlorat.

No comments: