skönt att man är hemma

det måste varit något mer än vin igår. jag minns typ ingenting från när jag kom hem. jag minns att jag promenerade alldeles ensam genom skogen. jag minns att jag träffade grannen och tog en cigg. jag minns att jag sa att jag älskar en kille i oslo. jag minns att jag fortsatte hem. jag minns att jag hade skorna på mig inomhus. jag minns att jag stod i fönstret och rökte. sedan minns jag inte mer.

vaknar inne på toaletten med saker nedrivna från väggarna, utan att fatta var jag är. men bra var väl det eftersom jag märker att jag kräks. sedan kräks jag igen. och igen. jag försöker ligga i sängen, men det går inte, för det känns som att sängen är en båt ute på ett hav med storm. jag ligger mer på badrumsgolvet. mår inte dåligt. men mår inte bra. känner bara att det är någonting som är väldigt ovanligt och annorlunda. känner att någonting är fel.
jag ser jätteutslag på mina ben. att huden håller på att ramla av. jag kliar och river för att se om det verkligen är sant. det är det. i mitt huvud.
sedan åker jag bob i en vattenrutschbana, och det vet jag såklart är en dröm. men det är så verkligt. det regnar lerklumpar. jag är på festival. jag är på hotell. jag bär ett skrikande barn som är en flicka men ser ut som en gammal gubbe i ansiktet.


nu ska jag köpa pizza.

2 comments:

emelie s. said...

vilken jävla bakfylla! jag gissar att ni stannade i skogen ett tag?

Anonymous said...

inget konstigt som placerats i ditt vin?